join us

Sicília skutočný príbeh

SImonka

20. január 2012, 13:25

Temná stránka animátorstva alebo to čo agentúra vo svojich referenciách určite neuvedie…

Po ukončení prvého ročníka na univerzite som sa rozhodla stráviť leto pri mori a zároveň si tam zarobiť peniažky a zdokonaliť si nemčinu. Do rúk sa mi dostal časopis EVA, kde sa v rubrike venovali animátorstvu. Okrem informácii o práci tam pridali aj pár odkazov na web stránky, kde som sa registrovala, napísala portfólio a čakala či ma vyberú pre dovolenkový turnus. Po dvoch týždňoch mi zavolali z agentúry Prostaff. V Accacia resort, hľadali športovú animátorku, ktorá ovláda nemecký jazyk. Keď som uvidela hotel na webovej stránke,  bol to ako sen. Krásny rozľahlý päťhviezdičkový hotel na Sicílii. Poctivo som prezerala webovú stránku agentúry, ktorá mala toto všetko sprostredkovať. Referencie boli pozitívne, tak som prácu zobrala. Agentúra mi zabookovala letenku, a o dva dni som odlietala zo Schwechatu. Pred odletom som volala s riaditeľom agentúry Prostaff, ktorý ma ubezpečoval, že o týždeň letí do toho istého hotela ďalšia Slovenka, ktorá bude tiež v animačnom tíme. Nestalo sa tak.
Let do Ríma trval niečo okolo hodinky. V lietadle som sa prihovorila môjmu spolusediacemu. Bol to postarší pán. Mohol mať tak okolo 50 rokov. Pýtala som sa kam cestuje. Vysvitlo, že je niečo ako riaditeľ rádu Saleziánov v Ríme a je to vyštudovaný právnik. Rozprávala som mu o mojom pláne. Priznala som aj obavy. Predsa len som prvýkrát cestovala tak ďaleko sama. Poctivo som sa ale pripravila, roaming, prefotené kópie dokladov, číslo na ambasádu. Ktorá žiaľ najbližšie bola v Ríme. A to ma trošku zneisťovalo. Ujo mi teda povedal, že keby sa niečo nedajbože stalo, že mu mám zavolať. Dal mi číslo na mobil a emailovú adresu.

Prileteli sme do Ríma ukázal mi odletovú halu pre miestne lety, rozlúčil sa a poprial mi veľa šťastia. Trojhodinové čakanie na let, menšie blúdenie po bo odletovej hale pokým som našla správnu odletovú bránu.

Po prílete na Sicíliu ma čakalo nepríjemné prekvapenie. Moja batožina z Ríma nepriletela so mnou. Verte mi, to človeka nepoteší. Nemala som nič len kabelku, peniaze, doklady, telefón a to čo som mala na sebe. Kozmetika, voda na šošovky, oblečenie to všetko ostalo niekde v Ríme. Tak som sa postavila do rady. Nebola som totižto jediná, ktorá po prílete do Palerma zistila, že jej batožina akosi nedorazila. Hádky, hurhaj, rozčúlení turisti a personál s ktorým som sa už musela dohovárať pomaly posunkovou rečou aby som im vysvetlila ako vyzeral môj kufor, lebo po anglicky

,,no capisco”

V hale som sa stretla so šéfom a mojou kolegyňou Laurou. Vysvetlila som im čo sa stalo a tak sme zamierili do supermarketu kde som si nakúpila aspoň pár najpotrebnejších vecí. Pamätám si cestu autom do hotela večernou Sícíliou. Bola som tak povediac šťastná, bolo tam nádherne. Prvé dva dni v mojej práci boli bezchybné. Mala som super spolubývajúce, animačný tým bol pestrý a tvorili ho ľudia z rôznych krajín. Bola som tam jediná Slovenka na celom hotely, takže som sa musela v nemčine a angličtine pekne obracať. Prvé zlé znamenie prišlo na tretí deň. Šéfanimátor si ma zavolal z večerného programu do kancelárie. Najskôr to bola normálna konverzácia. Hovoril mi aké predstavenia budeme chystať. Všetko prebiehalo normálne až do momentu, kedy sa nahol a začal ma bozkávať na krk. Vyskočila som zo stoličky, srdce mi strašne búchalo. Prvé čo ma napadlo vymyslieť bolo, že mám priateľa. Nechcela som byť ani v tejto situácii drzá. Jeho odpoveď bola šokujúca. Povedal mi, že on nie je žiarlivý. Začal mi ukazovať aké má lamborgini a dom. Ja však nie som práve ten typ dievčaťa, ktoré považuje majetnosť muža za vstupenku do svojho lona. Neskôr chladne povedal, že môžem ísť. Bála som sa to komukoľvek povedať, napísala som to do sms iba jednému môjmu kamarátovi na Slovensku. Od tohto momentu, ma na meetingoch, pred hosťami neustále zhadzoval alebo si ma vôbec nevšímal a nezadelil mi úlohu za celý deň. Musela som sa dohodnúť s kolegami, ktoré úlohy si zoberiem.  Na siedmy deň sa stala ďalšia nepríjemná vec. Kolega zo Španielska prišiel o 5 minút neskôr na ranný meeting. Dostal okamžitý vyhadzov a šéfanimátor nechcel počuť o kompromisoch a nedal mu výplatu. Chlapec sa nemal ako dostať domov a nemal kde bývať. V tú noc sme sa po práci stretli viacerí z personálu hotela na terase pred našou izbou. Dozvedela som sa, že na tejto agentúre niečo nesedí. Vraj sa tu za štyri mesiace vystriedalo viac ako 30 animátorov.  Začala som si uvedomovať,  Simonka si v poriadnej kaši.

Dni ubiehali, zvykla som si na šialené pracovné tempo ktoré začínalo o deviatej ráno a končilo bez prestávky o druhej v noci. Šéfa som ignorovala a vyhýbala sa mu. Medzi hosťami som si obľúbila rodiny a skupinky ľudí, hlavne z Poľska a Nemecka.
O pár dní sa situácia vyhrotila…

Valentína oslavovala narodeniny. Celý animačný tím a niektorí pracovníci hotela sme vyrazili po práci na oslavu pod holým nebom do Cefalu. Bol tam prichystaný obrovský narodeninový stôl, zabávali sme sa, všetko bolo v poriadku. Od šéfa som sedela čo najďalej obklopená kolegami.

Zrazu ten chlap pristúpil k nášmu stolu. Zamrazilo ma. Niečo povedal po taliansky môjmu prísediacemu, ten s protestom niekam odišiel. Šéf ma následne chytili okolo pleca jednou rukou ako najväčší kamarát a cez veľký falošný úsmev na perách precedil: ,,Hamid (jeho kamarát) sa chce s tebou ,,hrať,, .  Chcela som ihneď odísť ale nechcel ma pustiť. Povedala som: ,, Ale ja nechcem!,,  Pritlačil ma na stoličku a drzo pokračoval: ,, Vyber si buď ja alebo on. Inak si môžeš pobaliť kufre a vypadnúť z hotela, končíš.,, Dokonca sa ma potom spýtal či idem späť na hotel s nimi v aute. Pozrela som sa na neho z čo najväčším znechutením aké som dokázala do pohľadu vložiť. Odišiel.

Sedela som tam na mieste, celá som sa triasla. V krku som cítila obrovskú guľu. Nevydržala som to a povedala som o tom ešte na oslave svojim dvom spolubývajúcim. Rozplakala som sa. Nevedela som čo mám robiť. Sama. Na ostrove. Bála som sa ako nikdy v živote. Bála som sa, aby ma neznásilnil…

Na druhý deň ma čakal ranný meeting. Musela som sa šéfovi postaviť a aspoň odísť s hrdosťou. Nedoprajem mu ten pocit, že sa ho bojím. Nazbierala som posledné zvyšky odvahy a vyrazila po schodoch.
Ako som očakávala, hneď na začiatku ma začal zhadzovať, že nemám dostatok energie a pod. Postavila som sa. Čo najdrzejšie a so sebaistotou som začala: ,,Hostia ma majú radi, som k nim prirodzená a nie falošne milá až z toho človeku príde zle. Zaskakujem za kolegov, keď potrebujú a niekedy celé dni odcvičím sama, keď sa niekde vytratíte s Valentinou a ak to nie je dosť tak balím kufre. Potrebujem tri dni na vybavenie letenky.,,  Odišla som z miestnosti.
Ihneď som kontaktovala agentúru ale tá absolútne nepomohla, len mi povedali, že nemám nárok na vyplatenie mesačnej mzdy, lebo som nedržala dvojmesačnú pracovnú zmluvu.
Zavolala som riaditeľovi Saleziánov a zreferovala čo sa stalo. Poradil mi, že sa mám dostať do Catanie (mesto na druhom konci ostrova ), odtiaľ lietajú priame linky do Bratislavy. Hlavne nech neukážem strach a on pozrie čo ešte môže spraviť. Následne som zavolala domov a vysvetlila im čo sa stalo a aby mi zarezervovali, čo najskoršiu letenku.

Stále som ale zo seba nedostala strach a obavy. Mala som stiesnený pocit, chcela som odtiaľ odísť, odísť od toho zvrhlého človeka, a už nikdy sa tam nevrátiť. Znova som napísala smsku kde som popísala čo sa stalo kamarátovi na SR, človeku, ktorému najviac dôverujem. Keď mi potom večer volal späť, zlomila som sa, rozplakala, že pár minút som nemohla rozprávať. Na druhej strane stále kamarát opakoval do telefónu:,, Simonka, Simonka, haló...,,
Rozprávali sme sa dlho. Upokojil ma. Celé to bremeno bolo o niečo ľahšie. Rozlúčili sme sa, s tým, že musím byť silná a že to zvládnem. Bol mi veľkou oporou.

Mala som pred sebou dva dni plné strachu, kde som sa musela čeliť tomu chlapovi. Zaprieť sa, a tváriť sa pred hosťami, že sa nič nedeje všetko je v poriadku, mať úsmev na tvári.

Večer mi volal znova kamarát, prišiel s plánom ako mi pomôcť do ktorého zapojil asi celú rodinu. Mali známych, ktorí žili na Sicílii. Navrhol mi, že zavolajú do hotela, a povedia čo sa deje. Že to tak nesmiem nechať. No to som odmietla. Bála som sa. Mala som strach z toho, že ak sa to dozvie, že som to povedala niekomu z hotela, ublíži mi. Možno riaditeľ hotela je s ním kamarát. Predsa len videl, koľko animátorov sa mu strieda a nič proti tomu neurobil a pritom mal nato kompetencie.

Prišiel s ďalším plánom, že by som mohla noc pred odletom prespať u tých známych, ktorí by po mňa prišli. Problém bol len v tom, že do Catanie to mali ďaleko, a museli by sme vstávať niekoľko hodín pred odletom. Let som mala už o siedmej ráno. Bola som vďačná za každý plán, znamenal nádej a cestu preč. Neskôr mi volal riaditeľ Saleziánov, že mi vybavil hotel, len sa musím dostať do Catanie s niekým kto to tam pozná. Rozhovor si vypočul vedúci recepcie a navrhol mi, že ma tam s manželkou zavezú. Rýchlo som telefonovala kamarátovi aby informoval známych o zmene plánu a odkázal im, že im veľmi ďakujem za tú ochotu pomôcť.

Posledný pracovný večer na hotely. Šéf dosiahol vrchol averzie voči mojej osobe. Znepríjemňoval mi čo sa len dalo. Kričal po mne.  Prebudilo to vo mne veľký hnev. Vzbúrila som sa a povedala som si, že toto mu len tak neprejde. Večer, keď nastal voľnejší program, kedy sme mali na práci rozhovory s hosťami, spustila som taktiku. Začala som u svojich obľúbených rodín. Povedala som im čo sa stalo, čo urobil. Povedala som im nech si to ešte dnes nechajú pre seba a počkajú do zajtra, kedy odídem. Informovali vedenie hotela. Chcela som aby sa to rozšírilo medzi klientmi. Tých predsa riaditeľ nemôže prehliadať, oni sú jeho zisk. Boli šokovaní, všetci ma podporili a prisľúbili pomoc. Niektorí hostia ma dojali. Profesionálna holandská baletka so svojou dcérou ma nabalili ich čokoládou, poľské rodiny ma v posledný večer zobrali pod ochranné krídla a nedovolili šéfovi priblížiť sa.
Nastal deň D. Vyraziť z hotela sme mali o druhej poobede. Neviem či veríte na intuíciu, ale ja áno. V to ráno, som cítila, že nesmiem viac ostať na izbe a ani kufre. Medzi mojich obľúbencov patrila aj jedna 60 ročná pani. Bola to doktorka z Nemecka. Vždy sme preberali pri večeri nemecký bulvár a politikov, najčastejšie Angelu Merkel. Poprosila som ju, či sa do druhej nemôžem zložiť u nej s kuframi na izbe. Súhlasila. Odišli sme na pláž susedného hotela kde sme relaxovali.

Okolo obeda pribehla spolubývajúca. Šéf ma hľadal v izbe, a správal sa nepríčetne. Taktika zabrala. Prví hostia sa začali sťažovať na vedení.

Domov som dorazila bezpečne, pre moje potešenie tento raz aj s batožinou. O dva týždne po mojom odchode som dostala mail od recepčného. Šéfa odviedla z hotela polícia. (Ukázalo sa, že podobných incidentov má viacej a dovolil si to aj na zákazníčky hotela. ) Odľahlo mi, tento slizký tvor už nikomu neublíži.

Sicília ma naučila, že človek musí mať odvahu vzoprieť sa a byť silný keď niekto po ňom chce šliapať. Ukázala mi aká sila je v priateľstve. Presvedčila ma, že ak sa človek správa s úctou a rešpektom k iným, vráti sa mu to späť a ak požiada o pomoc, tá pomoc príde.

Chcem týmto poďakovať Maťkovi, že vtedy pri mne stál a dával mi odvahu. Jeho rodine ďakujem zato, že mi chceli pomôcť a vymýšľali spolu s ním plány. Veľmi si to cením, veľa to pre mňa znamenalo.

ODPORÚČAME

Mumps

Je to vírusové ochorenie, vyskytujúce sa iba u človeka, prenášané slinami a po preniknutí vírusu do sliznice prechádza do krvi..

20. január 2012, 17:33

Správna starostlivosť o zuby v detskom veku

Prvý mliečny zúbok sa prerezáva medzi 6- 8 mesiacom. Je to individuálne , u niektorých detí je to v 4.-tom mesiaci u iných aj..

3.marec 2012, 13:09.

Zmeny v organizme matky počas gravidity - psychické zmeny

Všetky prejavy adaptácie ženského organizmu na pôrod a tehotenstvo sa upravujú do pôvodného stavu po ukončení tehotenstva…

9. máj 2011, 10:00

Pečeň a vybrané ochorenia pečene

Pečeň (hepar), ako najväčšia žľaza ľudského tela, má v organizme všestranné funkčné zapojenie a je to život podmieňujúci orgán..

20. január 2012- 17:57

všetky články sekcie vaše témy

Terapia keloidných jaziev

Osem spôsobov ako liečiť keloidné jazvy.

14.december 2013, 11:15

Keloidné jazvy

U každého človeka sa môžu hojiť rany po operáciách, alebo po úrazoch, dokonca po očkovaní, ako napríklad tuberkulóza , po akné..

12. december 2013, 14:15

Blíži sa zima

Dni sa krátia. Tá zima prichádza tak rýchlo, že si ju ani neuvedomujeme.Naše čierne hodinky sa predlžujú. Slniečka je stále…

10. december 2013, 8:51

Desí ma, ako desí očkovanie detí

desí ma v poslednej dobe ako desí očkovanie detí moje rovesníčky, je pravda, že náš Santík nemal nikdy po očkovaní reakciu…

Katka

6. marec 2013, 18:03

Herpes simplex vírus (HSV)

Táto infekcia sa najčastejšie objavuje na tvári, (okolo pier) alebo v ústnej dutine. Vyvoláva ju orálny HSV1 vírus, ktorý sa…

Marek Pršo

6. december 2012, 18:23

NICK VUJICIC

Chôdza. Beh. Objatie. Tak bežné veci a predsa pre niekoho nemožné. Nick Vujicic (28). Muž, ktorý sa narodil bez končatín…

Simona Kozinková

6. november 2012, 10:26

Viem čo chcem a idem si za tým!

Noc čo noc sprevádzajú náš spánok. Komunikácia podvedomia s našou mysľou. To, po čom túžime, sa mnohokrát premieta do našich…

Simona Kozinková

6. november 2012, 11:23

Moje malé víťazstvo

Je tu začiatok školského roka a pre väčšinu z vás opäť nastupujú školské povinnosti. Ja som mala v pláne nastúpiť na vysokú...

Andy

20. január 2012, 18:43

Symptotermálna metóda a cyclotest

Už pred rokmi som prestala používať hormonálnu antikoncepciu. Keď som žila v Anglicku dala som pichnúť 3 mesačná injekciu….

Tania

20. január 2012- 13:25

Pravideľné raňajky, zdravý návyk v detstve aj v dospelosti

Raňajky nám dodávajú energiu a živiny na správne naštartovanie denných aktivít. Pravidelné raňajky znamenajú lepší príjem…

Admin

20. január 2012- 17:26

Epidémia ružienky vo Francúzsku

Som začínajúca lekárka vo Francúzsku a chcela by som sa podeliť so zaujímavou skúsenosťou. Jedným z dôvodov, pre ktorý som sa…

20. január 2012, 16:54

Akútny zápal stredného ucha u detí

Akútny zápal stredného ucha sa vo väčšine prípadov vylieči sám…

20. február 2012, 15:36

Čo robiť, keď má vaše dieťa hnačky, alebo zvracia.

Najčastejšou príčinou kombinácie zvracania a hnačky je akútna črevná infekcia - takzvaná gastroenteritída…

20. január 2012, 17:17

Viac ako len čerstvá zelenina pre každého

Mnohí ľudia považujú za ideálnu čerstvú zeleninu zo záhrady, pričom čerstvosť je pri kúpe potravín významným faktorom…

Admin

15. augusta 2013, 17:36

Sicília skutočný príbeh

SImonka

20. január 2012, 13:25

Kanárske ostrovy

Súostrovie večnej jari, neuveriteľnej rozmanitosti, kde každý zo siedmych ostrovov ponúka úplne iný a odlišný svet. Ak sú ...

Simona

20. január 2012- 15:24

Malária - reakcia na článok o Nigérii

Malária zabíja v Afrike jedno dieťa každých 30 sekúnd a medzi 1 a 3 miliónov ľudí ročne, (podľa odhadov WHO). Dve miliardy…

20. január 2012, 12:21

Dovolenka v Egypte

Dovolenkári, ktorí vycestujú do tejto exotickej krajiny, hlavne tí čo ju navštívia po prvýkrát, by sa mali pripraviť na…

Simona

20. január 2012, 16:03

Pečeň a vybrané ochorenia pečene

Marek Pršo

20. január 2012- 17:57

Nigéria skutočný príbeh

Exotický africký štát leží na severnom pobreží Guinejského zálivu. Močaristé, mangrovové pobrežie má dĺžku 800 km. Krajina…

SImona

20.január 2012, 17:17

POŠLI NÁM TVOJ TIP NA ČLÁNOK

Poslať TIP na článok alebo článok.

NOVINKA

NOVINKY

chceš vedieť skôr ako ostatní?

ND APLIKÁCIE

bmi index

BMI index

Index telesnej hmotnosti.

Alkohol test

Test na obsah alkoholu v krvi.